OSS

For å kontakte vår kundeservice Klikk her

Under finner du generelle svar på de vanligste spørsmålene. Ønsker du å kontakte kundeservice eller vil ha mer informasjon om reisen, kan du logge inn på vårt kundeservicesystem via lenken over.

  • Hvordan betaler jeg?
    Etter gjennomført bestilling kommer du til bestillingsbekreftelsen og betalingssiden. Her betaler du enkelt med kort (Visa, Mastercard), bankoverføring (BankAxess - les mer nedenfor), delbetaling eller faktura.

    Viktig om BankAxess!
    Å betale med BankAxess kreves at alle punktene blir fulgt:
    - At din bank tilbyr Bank Axess.
    - BankID er aktivert gjennom banken din.
    - At du trenger en aktiv BankID.
    - At du har installert Java på datamaskinen.

    Vennligst ta kontakt med banken din hvis du har et problem med BankAxess.

    Hvis du opplever problemer med Java, kan du prøve forskjellige nettlesere som Chrome, Internet Explorer, Opera, Firefox etc.
  • Kan jeg bytte navn på billetten?
    Normalt kan du ikke bytte navn på billetten, ettersom den er personlig og ikke kan overdras. Det finnes noen unntak, f.eks. Norwegian samt visse fly med SAS innenlands og innenfor Europa. Kontakt eventuelt kundeservice via lenken over for priser og nærmere informasjon.
  • Kan jeg endre dato på billetten?
    Mange flyselskaper tillater endring av billetter mot et gebyr. Kontakt kundeservice hvis du er interessert i prisopplysninger og tilgjengelighet. Merk at endringer kun er mulig dersom det er ledig plass og mot de gebyrer som flyselskapet og reisebyrået krever.
  • Hvordan avbestiller jeg reisen?
    Vi godtar kun skriftlige avbestillinger for å unngå misforståelser. Kontakt alltid kundeservice hvis du vil avbestille reisen. Kundeservice svarer på din avbestillingshenvendelse med generell informasjon om hvordan du f.eks. utnytter avbestillingsforsikringen din. Du må deretter bekrefte avbestillingen på nytt før vi gjennomfører den hos flyselskapet. Merk at du ikke har krav på tilbakebetaling hvis du ikke har kjøpt vår avbestillingsforsikring.
  • Hvorfor kan jeg ikke bestille selv om reisen vises på nettsiden?
    Noen ganger oppstår det tekniske feil og oppdateringer i de mange databestillingssystemene som er involvert i en bestilling. Da hender det iblant at et alternativ som ikke kan bestilles, kommer opp på nettsiden. Vi jobber kontinuerlig med å eliminere disse feilene, men iblant oppstår det feil som er utenfor vår kontroll, og du får en feilmelding når du prøver å bestille..
  • Jeg har ikke fått billettene mine!
    Vi sender reisedokumentene på e-post i løpet av de nærmeste dagene fra betalingstidspunktet. Er avreisen nært forestående, sendes de så snart som mulig. Hvis du ikke finner e-posten med billetter, kan du når som helst logge inn på kundeservicesystemet over og hente dem. Når vi snakker om billetter, betyr det reisedokumenter, e-tickets eller elektroniske billetter.
  • Hva skjer hvis flyet er forsinket og jeg ikke rekker det korresponderende flyet?
    Hvis du har bestilt én billett hele veien med mellomlanding, vil flyselskapets billettkontor sørge for kostnadsfri ombooking til beste mulige alternativ. Det er derfor viktig å ikke bestille separate billetter med kort tid mellom flyavgangene, men heller gjøre én og samme bestilling hele veien.
  • Hva skjer dersom flyselskapet endrer flytidene?
    Flyselskapene legger normalt inn en foreløpig ruteplan hvert halvår – de angitte flytidene kan bli justert, og fly blir iblant innstilt. Hvis en endring i ruteplanen påvirker gjennomføringen av reisen, må reisebyrået eller flyselskapet justere eller ombooke ett eller flere fly. Denne tjenesten er en del av vår reisebyråservice, som kjøpes ved bestilling. Hvis du ikke har valgt reisebyråservice, vil vi likevel kontakte deg og gi beskjed om at det har skjedd en endring, og at du må kontakte flyselskapet direkte eller kjøpe reisebyråservice.
  • Hvor mye bagasje kan jeg ta med?
    De fleste flyselskaper tillater at du kostnadsfritt tar med en koffert som veier maks 20–23 kg. Hos noen flyselskaper koster bagasjen ekstra, f.eks. Air Baltic, innenlandsreiser i USA som kjøpes separat, og blant annet Vueling. Også Air Berlin tar betalt for bagasjen på de aller billigste billettene. Kontakt oss for nærmere informasjon.
  • Får jeg en ny reise hvis flyselskapet går konkurs?
    Dersom flyselskapet går konkurs, vil ikke reisen kunne gjennomføres, og reisebyrået kan ikke tilbakebetale noe, ettersom vi kun opptrer som formidlende agent og overfører betalingen din direkte til flyselskapet på bestillingstidspunktet. Vi anbefaler derfor at du alltid kjøper vår konkursforsikring, slik at du får pengene tilbake hvis flyselskapet går konkurs. Hvis flyselskapet går konkurs etter avreise, får du en ny hjemreise betalt gjennom forsikringen.
  • Hvordan skal jeg fylle ut navnene når jeg bestiller reisen?
    Angi alltid ditt første fornavn i passet og samtlige etternavn som står i etternavnsraden i passet. Å foreta en navneendring er komplisert og koster ekstra, hvis det i det hele tatt er mulig med akkurat det flyselskapet du har bestilt reise hos. Hvis reisen skjer med flere forskjellige flyselskaper, kan en navneendring være umulig å gjennomføre.
  • Kan jeg kjøpe en reise for noen i et annet land?
    Ja, det går bra, men oppgi din egen e-postadresse og ditt eget telefonnummer hvis det er du som bestiller, slik at all korrespondanse skjer med deg som bestiller. Etterpå videresender du bare billettene på e-post til den som skal reise.
""